View Single Post
(#7 (permalink))
Old
freel4ncer's Avatar
freel4ncer (Offline)
New to JF

04-26-2009, 03:34 PM

im not sure if they just say amen, but pretty sure there's a prayer which someone leads and then a moment of silence for praying, and then amen. if you just go itadakimasu and start eating right away, its going to be real awkward so i wouldnt recommend that. sit a bit and wait and see if they're gonna say anything, its usually best to wait for the host to start eating before you actually do (:

yuri san, im really sorry that i keep bothering you with my speech. this is the last and final bit of my oral presentation, will it be alright if you looked through it? my oral exam's next wednesday, so im getting quite nervouse about it. if there's anything i can help you out with, tell me! i'll be sure to do so (:

これからのプレゼンは最近の世界的な金融危機について です。今年日本経済のニュスがたくさんありますが、載 っているのはだいたい悪いニュスです。例えば、世界輸 出額の減少は過去最大とか、工業生産が下降していると か、失業率が増加していることを新聞に載っています。 金融株の総崩れは日本経済への影響が不可避と思います 。しかし、 政府は断固とした行動をまだ取りませんでした。日本経 済を改善するために最も重要なことは経済刺激計画を立 てることだと思います。そのため、税額控除を実施して 、ほかの補助金も注入すれば、民間投資も増えます。

経済の弱さ以外の問題は高齢化問題と政治の弱さがあり ます。その二つの問題を対処しなければいけません。な ぜなら、経済の定めへの影響は不可避です。問題をたい しょしなければ、将来日本経済の終焉は現実になるかも しれません。

日本とアジアの経済関係はとても重要なことだと思いま す。地域経済統合をできれば、日本に経済的な利益は手 に入れることができます。そうと言って、2000年か ら、2007年まで、日本の経済成長は中国への輸出に より援助されました。アジアで増える中産階級も日本の 輸出産業を援助するかもしれないので、地域経済統合は そのためをできれば、日本にとって経済成長のエンジン になると思います。更に、高齢化問題に取り組む1つの 法は外国人に対して移民を許可しておきます。地域経 統合は欧州連合のように外国人の移民を助長すると思 ます。

この危機には財政金融政策で対処するべきですが、財政 と金融政策を正しく使用しなければなりません。次の1 0年間の日本経済の成長で最も重要なことはアジアと地 域経済統を作ることだと考います。

Last edited by freel4ncer : 04-26-2009 at 09:25 PM.
Reply With Quote